Boeddha wijsheid kaarten

Ga naar beneden

Boeddha wijsheid kaarten

Bericht  Monique op 3rd januari 2008, 01:11

http://www.starmanproductions.nl/boeddhakaarten/boeddhakaarten.html

De kaart die ik trok was:
Verlang niets anders dan het welzijn van alle levende wezens.

Laatst aangepast door Monique op 31st juli 2008, 09:37; in totaal 1 keer bewerkt
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Boeddha wijsheid kaarten

Bericht  Esther op 5th januari 2008, 20:09

'Je eigen onbewaakte gedachten kunnen je meer schade berokkenen dan je ergste vijand. Maar als je ze beheerst, kan niemand je zo behulpzaam zijn.'

Dat gedachtenkracht zeer sterk kan zijn, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat het grotere schade kan leveren dan je ergste vijand? Dat is ook maar op welke graadmeter je schade interpreteert.
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 39
Registration date : 16-12-07

Profiel bekijken http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Bericht  Vivianne op 6th januari 2008, 01:41

het kn héééééééééélveel schade aanrichten .... zelf ondervonden....
Vivianne

Aantal berichten : 7
Registration date : 24-12-07

Profiel bekijken http://www.Sangha-Reiki.com

Bericht  Esther op 6th januari 2008, 12:55

Dat je eigen gedachten zeer veel schade kunnen aanrichten ontken ik ook niet. Dat heb ik zelf inderdaad ook ondervonden. Ik zat alleen te denken aan de ergste vijand. In de zin van bijvoorbeeld mishandeling door de grootste psychopaat die je maar kunt verzinnen. Welke is dan erger? Valt daar wel een antwoord op te geven? Kun je de ene schade wel naast de andere leggen en zeggen, jij bent erger dan jij? Ik gok erop dat het antwoord welke schade erger is dan de andere multi-interpretabel is. Daarom zei ik, het is maar op welke graadmeter je schade interpreteert.
Nu is het natuurlijk wel zo dat je ergste vijand jou pas klein krijgt, als jij in jouw gedachten daarin meegaat......... maar als je op dat vlak gaat treden dan valt er al bijna geen uitspraak meer te doen over welk kwaad een ander jou aandoet en welk kwaad je jezelf aandoet in een bepaalde situatie.
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 39
Registration date : 16-12-07

Profiel bekijken http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Bericht  Monique op 6th januari 2008, 14:40

Dat gedachten erg schadelijk kunnen zijn ben ik het mee eens. Iemand stuurt dan negatieve energie uit en dat is voelbaar. Het kan een mens die niet sterk genoeg in zichzelf staat erg veel schade berokkenen en onderuit halen.
Uiteindelijk komt iedere negatieve energie die iemand uitzendt altijd bij de persoon zelf terug, maar het kan ook anderen gaandeweg veel schade berokkenen. Pas wanneer je boven de negatieve energie staat die een ander uitzendt en je zelf sterk in jezelf staat of bent gaan staan en er geen energie aan geeft zal het je niet raken. De schade is allemaal erg, het is iets wat negatief is of het nu een gedachte is of een daad. Beide is niet juist.

Laatst aangepast door Monique op 31st juli 2008, 09:38; in totaal 1 keer bewerkt
Monique

Profiel bekijken

Bericht  Monique op 15th februari 2008, 03:29

Ik heb dit kaartje getrokken:

Het juiste inzicht, de juiste intentie, de juiste handelswijze, het juiste levensonderhoud, de juiste inzet, de juiste geesteshouding, de juiste concentratie. Dat alles is de middenweg, die maakt dat je ziet en weet en die leidt tot vrede, inzicht en verlichting.

Frappant genoeg merk ik op het moment ook telkens dat de middenweg de beste weg is dankzij de ervaringen die ik meemaak en dingen die ik zie van anderen. Ik sta daar ook echt bewust de laatste maanden erg veel bij stil. Alles waar te voor staat kan leiden tot lijden. Mijn leven verandert in razendsnel tempo en voortdurend ben ik aftastend in de drukte van de veranderingen om de balans te behouden die ik op het moment in mezelf voel. In alles probeer ik voortaan de middenweg te bewandelen vanuit mijn hart. Een mooie uitdaging.

Laatst aangepast door Monique op 31st juli 2008, 09:38; in totaal 1 keer bewerkt
Monique

Profiel bekijken

Bericht  Monique op 30th juni 2008, 00:15

Zoals een moeder waakt over haar kind, bereid haar leven te wagen om haar enige kind te beschermen, zo moet men met een onbegrensd hart alle levende wezens beschermen en heel de wereld kleuren met onbelemmerde liefdevolle vriendelijkheid.

Het kaartje dat ik nu getrokken heb vind ik een hele mooie! Zo zou het kunnen zijn..
Monique

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: