Tana Mana / forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dromen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Dromen Empty Dromen

Bericht  Esther 3rd januari 2009, 12:50

Dromen vind ik erg intigrerend. Ook het fenomeen lucide dromen (zo heette het toch?). Ik heb het gevoel dat ik van die dromen heb, ik heb het alleen nog niet tijdens die dromen in de gaten. Het zijn levensechte dromen, waarbij ik als ik wakker word het gevoel heb, dat ik helemaal niet sliep en nog zo in het gevoel van die droom zit. Terwijl de verhalen eigenlijk vaak weer te bizar voor woorden zijn.

De afgelopen maanden heb ik door werkeloosheid thuis gezeten. Die periode heb ik vrij rustig en droomloos geslapen. In mijn persoonlijk proces gebeurde wel veel, maar minder in de zin van indrukken om je heen die je te verwerken hebt. Nu dat laatste aan het veranderen is, merk ik dat mijn slapen verandert en ik af en toe wel weer ga dromen.

Van de week heb ik een tijdje wakker gelegen en kon de slaap maar niet vatten. Uiteindelijk ben ik eruit gegaan om wat aan de computer te rommelen. Ik moest wel heel voorzichtig en zachtjes doen om niemand wakker te maken (terwijl ik alleen woon) en de omgeving was helemaal niet mijn woning. Toch was ik uiterst verbaasd toen ik wakker werd in mijn bed en blijkbaar toch in slaap gevallen was! Laughing

De week ervoor droomde ik dat 's nachts mijn kerstlampjes vlam gevat hadden en ik werd met schrik wakker, omdat ik de dag erna mijn nichtje te logeren zou hebben.

Meeste dromen vergeet ik weer. Eentje is me nog wel bijgebleven, die was zo bizar. Ik was op vakantie en al mijn tanden waren uit mijn mond gevallen. Ik stond ergens bij een receptioniste met mijn handen in een kommetje vol met mijn tanden en niemand die me maar wou helpen.

Ook grappig vind ik hoe, als je net wakker begint te worden, realiteit en droom door elkaar heen kunnen gaan. Zo logeerde ik eens ergens. Die vriendin deed het licht aan en in mijn droom zat ik op een tribune die ineens vol in de schijnwerpers gezet werd. Of in je droom gaat ergens een alarm loeien, en dan is het je wekker. Wat ik ook regelmatig heb, is dat ik in mijn slaap op de wc zit om dan vervolgens wakker te worden en te ontdekken dat ik eerst even echt naar de wc moet lopen. Gaat altijd goed hoor, haha Laughing

Wat zijn jullie droomervaringen, belevingen rondom dromen?
Esther
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 44
Woonplaats : Breda
Registration date : 16-12-07

http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Terug naar boven Ga naar beneden

Dromen Empty Re: Dromen

Bericht  Monique 5th januari 2009, 23:23

Het is niet zozeer een droom, maar wel echt gebeurd in mijn slaap.
In de tijd dat mijn moeder stervende was, verzorgden mijn vader en ik haar bij hun in huis. Ik kreeg gedurende die 4 maanden meestal nachten van maar 3 of 4 uurtjes slaap, omdat mijn moeder dag en nacht zorg nodig had. Soms viel ik dan even een uurtje overdag op de bank in slaap.
Op een dag gebeurde dat dus, juist toen de huisarts bij mijn moeder langs kwam. Toen hij met mijn vader in de zithoek kwam zitten, ging ik nog slapend moet mijn ogen open rechtop zitten. Dus de huisarts vroeg of ik nog iets nodig had. Ik zei: "ik lust wel een bossche bol".
"Dat kan ik niet op recept geven" had hij gezegd en ik zei: "oh oke" en ging weer liggen.
Daarna, terwijl ik nog sliep, was ook de fysiotherapeut nog langs geweest bij mijn moeder en mijn vader had in geuren en kleuren het verhaal aan hem verteld. Toen hij weg was werd ik wakker.
's Avonds kwam de fysiotherapeut weer bij mijn moeder en wat had hij nog meer bij zich?
Bossche bollen voor bij de koffie! Laughing Laughing Laughing

Iedereen die wist van mijn actie van die ochtend moest er smakelijk om lachen terwijl ik nog van niets wist.
Ik had dat van die bossche bollen in mijn slaap gezegd en was me er niet van bewust geweest dat ik het gezegd had en ik kreeg het verhaal toen pas te horen. Ook ik moest er toen enorm om lachen wat voor fratsen ik nu weer uit had gehaald in mijn slaap, maar ik vond het erg lief van de fysio om echt bossche bollen mee te brengen. Als ik er weer aan denk, moet ik weer lachen. Wat een stunt. Mijn droom was uitgekomen, ook al was het geen droom hahaha.

Monique
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Dromen Empty Re: Dromen

Bericht  Esther 6th januari 2009, 22:59

Praten in je slaap kan grappig zijn ja. Mijn vader gaat als hij wakker is en mijn moeder praat in haar slaap erop reageren... dan heeft hij de meest bizarre gesprekken, vertelde hij wel eens. Zelf praat ik ook regelmatig in mijn slaap. Haast altijd als ik in mijn studententijd logé's had, kreeg ik de volgende dag terug dat ik had liggen praten. Het huisgenootje in de kamer naast mij bleek me ook te horen! Ze vroeg ook een keer 's morgens of ik een nachtmerrie had gehad, ik had zo onrustig geklonken. Geeeeeen idee!
Esther
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 44
Woonplaats : Breda
Registration date : 16-12-07

http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Terug naar boven Ga naar beneden

Dromen Empty Re: Dromen

Bericht  Esther 10th januari 2009, 15:48

In een droom van de week ging ik al voor de derde keer naar het examenjaar van het gymnasium... terwijl ik de eerste keer gewoon geslaagd ben! De tweede keer, dat heb ik jaren terug regelmatig gedroomd. Tussen mijn beide studies in had ik het examenjaar overnieuw moeten doen, omdat mijn diploma kwijt was. In mijn droomleven vertelde ik dat de jaren erna ook aan iedereen. Dat was inmiddels weer lang geleden. Van de week zat ik ineens opnieuw in het gymnasium! Alleen ditmaal wist ik niet waarom ik daar eigenlijk weer rondliep en waarom ik nogmaals dat jaar wou doen en ben ik er weg gegaan. Werd wel verward wakker. Net of je in je dromen een tweede leven hebt en dan zo vlak met wakker worden je echte leven en je droomleven door elkaar heen lopen.
Esther
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 44
Woonplaats : Breda
Registration date : 16-12-07

http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Terug naar boven Ga naar beneden

Dromen Empty Re: Dromen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum