Tana Mana / forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trainen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Trainen Empty Trainen

Bericht  Monique 26th december 2007, 22:31

Op het moment mediteer ik een uur per dag en doe ik regelmatig de tai Chi vorm.
Ik ga vanaf vandaag intensiever trainen en zo'n 2 tot 3 uur per dag aan Tai Chi / Qi Gong en meditatie te doen. Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen ik dat een aantal jaren geleden ook zo intensief heb gedaan en ik heb er zin in.
Monique
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty Re: Trainen

Bericht  Vivianne 26th december 2007, 23:22

knap hoor....
een prachtig voornemen om je jaar te starten....
2 a 3 uur Tai Chi is en Chi Quong is wel heftig...;
zelf hou ik het op max een uur....meestal doe ik de 2 in 1 dat vind ik terug in de Falun Gong.... én meditatie én chi quong... Tai chi hou ik dan meestal voor tussen door ... in mijn half uurtje middagpauze bijvoorbeeld en/of andere stille momenten... één keer per week is het algemene training en dat wel Twee uur....
de Hatso Rei Ho ontbreekt nooit en komt 1 maal/dag aanbod...


Vivianne
Vivianne

Aantal berichten : 7
Registration date : 24-12-07

http://www.Sangha-Reiki.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty trainen

Bericht  Lion 26th december 2007, 23:23

Hoi Monique

Mijn dagelijkse meditatie is voor mij ook het belangrijkste moment van iedere dag.
Wat ik wel geleerd heb is dat ik mezelf geen doel moet stellen.
Het zitten op zich is het helemaal, niet meer en niet minder.
Zitten is het doel en tegelijk ook niet.
Je zit om je Ware natuur uit te drukken.
En dat is het.Meer is er niet.


sunny Liefs
Lion

Lion

Aantal berichten : 9
Woonplaats : Zuiden des lands
Registration date : 12-12-07

http://www.travelingman.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty Re: Trainen

Bericht  Monique 31st december 2007, 12:10

Vaak gaan dingen anders dan je het je voorneemt. Heb eergisteren besloten een stevige wandeling van 3 uur in het bos te maken. Ik vind het heerlijk om een flink eind in stilte te wandelen. Het heeft me een heel mooie ervaring en inzicht in iets gebracht. Gisteren is het grootste deel een zitmeditatie geworden omdat ik een flinke opruiming op zolder aan het houden ben die al genoeg inspannend is en daar ga ik vandaag mee verder, dus wordt het ook vandaag weer grotendeels een zitmeditatie. Ik heb besloten het iedere dag maar op het moment zelf te bezien hoe ik het invul om de lichamelijke en geestelijke inspanning balans te houden. Het ene moment is het ene ook zinvoller dan het andere om te doen. Idea
Monique
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty Re: Trainen

Bericht  carmelo 15th maart 2008, 22:51

lijk me lekker om dat eens te doen, mij lukt het niet....ben een te druk baasje... overdag werken tot een uur of 1700 -1800 uur, thuis eten en met de kids bezig zijn, op de woensdag en vrijdag ook nog les geven in thai-boxen van 1800 tot 2000 uuren dus 2100 uur thuis, ook nog eten misschien met de kid als ze wakker is (zoontje slaapt al gelijk als je hem om 1930 naar bed brengt, maar dochter lief niet,die blijf wel eens tot een uur of 2100-2200 wakker op bed liggen)ff achter de comp post lezen of dvd tjes branden en dan weer mijn bedje in......
hier probeer ik wel mezelf reiki te geven,maar valt gelijk in slaap, volgens mij gaat de reiki dan wel gewoon door maar echt mediteren lukt me niet.... ik val gewoon in slaaap als ik ff stil zit, zelfs in de auto heb ik moeite om wakker te blijven, en als ik thuis tv kijk of achter de comp of gewoon op de bank zit vallen me oogjes ook vaak dicht.....maar ja ik heb het naar me zin hoe ik leef en dat is belangrijk.....groetjesssss en tot ziens Wink

carmelo

Aantal berichten : 9
Woonplaats : Rotterdam
Registration date : 19-12-07

http://www.sportschoolsiva.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty Re: Trainen

Bericht  Monique 25th maart 2008, 13:13

Ik krijg het ook niet meer voor elkaar, heb het intussen veel te druk gekregen om zo intensief te kunnen trainen.
Monique
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Trainen Empty Re: Trainen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum