Tana Mana / forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spreuk 8 augustus

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zie onder

Spreuk 8 augustus Vote_lcap0%Spreuk 8 augustus Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Spreuk 8 augustus Vote_lcap0%Spreuk 8 augustus Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Spreuk 8 augustus Vote_lcap0%Spreuk 8 augustus Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 0
 
 

Spreuk 8 augustus Empty Spreuk 8 augustus

Bericht  Beheerder 8th augustus 2008, 21:07

.

Een oogprobleem wordt veroorzaakt door iets wat je niet wilt zien. pirat

.


Laatst aangepast door Beheerder op 7th september 2008, 14:30; in totaal 1 keer bewerkt
Beheerder
Beheerder
Admin

Aantal berichten : 65
Registration date : 10-12-07

http://www.tanamana.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreuk 8 augustus Empty Re: Spreuk 8 augustus

Bericht  Esther 9th augustus 2008, 12:29

Je hoort dit vaak zeggen, maar ik heb er wel eens mijn vraagtekens bij. Het heeft denk ik wel enige invloed voor mijn gevoel niet alle. Er zijn zoveel mensen met oogproblemen, willen die allemaal iets niet zien? Er zijn heel veel mensen bijziend bv, dat is ook gewoon erfelijk. Willen die allemaal iets niet zien? Is het niet willen zien dan ook erfelijk?

Wat me meer dan deze uitspraak nog intigreert is het idee dat als je maar innerlijk beter gaat zien je fysiek ook beter gaat zien. En daarmee een beetje samenhangend eigenlijk voor alle lichamelijke problemen. Als je de dieperliggende oorzaak ervan aanpakt, dat dan het lichamelijke probleem vermindert of verdwijnt. Iemand die blind is, zou weer kunnen gaan zien? Lijkt mij sterk. Een energetisch probleem kan een fysiek gevolg hebben, maar het oplossen van dat energetisch probleem zal naar mijn idee niet altijd het lichamelijke probleem ook oplossen. Het lichamelijke moet dan ook gewoon lichamelijk opgelost worden. Indien mogelijk.

Ik geloof wel dat er dieperliggende oorzaken van ziekten zijn, maar ik weet niet of ik dat naar 'alles' wil doortrekken. Het lichaam is voor mijn gevoel een levend iets dat op meer reageert dan alleen je geest/emoties ed.
Esther
Esther

Aantal berichten : 43
Leeftijd : 44
Woonplaats : Breda
Registration date : 16-12-07

http://groups.msn.com/bewegenvoorfun

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreuk 8 augustus Empty Re: Spreuk 8 augustus

Bericht  Meredith 9th augustus 2008, 13:13

Over ziekten en achterliggende oorzaken vanuit een zogenaamd "spiritueel" standpunt redeneren, is heel gevaarlijk. Natuurlijk liggen er achter ziekten oorzaken. Het is echter onmogelijk om voor 100% zekerheid te zeggen dat je een ziekte hebt opgelopen, omdat... Het is zelfs buitengewoon kwetsend voor degene waar het om gaat. Het lijkt ook wel waardebepalend. Het drukt de ander naar beneden.

In plaats van de achterliggende oorzaak te achterhalen, is het veel positiever om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Dus je op de mogelijkheden van een persoon richten in plaats van op zijn beperkingen. Een mens IS niet zijn beperking. Heb eens een de moed om achter de uiterlijke facade heen te kijken en ontmoet de mens erachter.
Meredith
Meredith

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 57
Registration date : 29-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreuk 8 augustus Empty Re: Spreuk 8 augustus

Bericht  Monique 11th augustus 2008, 19:15

Ik heb me hier even op zitten bezinnen, want ik vond het best een moeilijke stelling..
Ik ben ervan overtuigd dat je geestelijke energie zeker van invloed is op je lichamelijke gesteldheid. Ik denk zelfs dat op den duur ziektes, die niet door ouderdom of erfelijkheid veroorzaakt worden, uitgesloten kunnen worden indien we onze energetische trilling op een hoger niveau kunnen brengen en houden (wanneer we steeds meer vanuit onze Boeddhanatuur / essentie / gevoel leven en dus op een hogere energetische trilling waardoor het lichaam ook in een hogere energetische trilling komt en blijft).
Aangezien het lichaam (doordat het aardse / gematerialiseerde energie is en van lagere trilling) minder snel reageert op geestelijke trillingsveranderingen, denk ik dat op den duur de geest wel altijd een goede en helende / heel makende invloed uitoefent op de gesteldheid van het lichaam.
Hoe meer het lichaam geblokkeerd is (bv door ziekte), hoe langer het zal duren dat de energie van de geest (die een hogere trilling heeft) doordringt tot het lichaam en er dan andere middelen bij nodig zijn om het lichaam te laten helen en dat sommige dingen gewoon niet meer te genezen zijn omdat het te lang geblokkeerd is geweest. Wat op of dood is (bv hersencellen die afgestorven zijn), kan dan m.i. niet meer helen. Hoe minder het lichaam geblokkeerd is, hoe beter de geestelijke energie een helende invloed kan uitoefenen op het lichaam.

Ik denk toch wel, wanneer de mens zijn energetische trilling verhoogt en heel wordt, dat dus ook de oogproblemen en iedere andere lichamelijke onbalans en ongemakken, die niet veroorzaakt worden door erfelijkheid of ouderdom van het lichaam, dan minder vaak of zelfs niet meer zullen voorkomen..
Monique
Monique

Aantal berichten : 59
Registration date : 12-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreuk 8 augustus Empty Re: Spreuk 8 augustus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum